سایت دعا و ذکر قرآنی-دعای محبت-دعای رزق و روزی

در سایت دعا و ذکر قرآنی به انواع دعاهای محبت مجرب دعای رزق و روزی و بازکردن بخت ، جلب محبت و ... دسترسی داشته باشید

سایت دعا و ذکر قرآنی-دعای محبت-دعای رزق و روزی

در سایت دعا و ذکر قرآنی به انواع دعاهای محبت مجرب دعای رزق و روزی و بازکردن بخت ، جلب محبت و ... دسترسی داشته باشید

آثار ، خواص و برکات سوره نساء

786


در فضیلت سوره نساء از پیامبر گرامی اسلام روایت است : هر که سوره نساء را قرائت کند مانند آن است که بر همه مومنانی که میراثی بر جای گذاشته اند ، صدقه داده است و اجری همانند آزاد کردن بنده به او خواهند داد و از شرک به دور بوده و در مشیت الهی ، از کسانی خواهد بود که خداوند از آنها در گذشته است .

در کلامی از امام  علی (ع) آمده است : اگر فردی سوره نساء را روزهای جمعه تلاوت نماید ، از فشار قبر در امان خواهد بود .


خواص و برکات سوره نساء

از امام صادق (ع) روایت شده است : هر کس سوره نساء را بنویسد و اگر این نوشته را با آب باران بشویند و کسی که خائف و ترسان است از آن بنوشد ، به اذن خدا آرام گیرد .

 

در خواب دیدن سوره نساء

هر کس خواب ببیند که سوره نساء را قرائت می کند دلیل بر آن است تقسیم کننده میراث و صاحب زنانی آزاده و کنیز خواهد شد و عمر طولانی خواهد داشت . و یا کسی که در خوابش خود یا فرد دیگری را در حال قرائت آیات سوره نساء ببیند به زندگی با زنی مجبور می شود که با او بد رفتاری می کند و اگر جویای دانش باشد ، در علم واجبات و دین مهارت می یابد و در احتجاج و سخنرانی نیرومند است .


جهت خسته نشدن از راه رفتن


آیات 28-26  صاحب خواص السور آورده است که آیات 26 تا 28 سوره نساء را بر پوست گوسفندی که دباغی شده باشد بنویسد و با خود نگهدارد هرگز از راه رفتن درمانده نشود و طی مسافت بیابانهای دور ، بر او آسان می شود .

یُرِیدُ ﭐللَّهُ لِیُبَیِّنَ لَکُمْ وَیَهْدِیَکُمْ سُنَنَ ﭐلَّذِینَ مِن قَبْلِکُمْ وَیَتُوبَ عَلَیْکُمْ وَﭐللَّهُ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ﴿26﴾‏ وَﭐللَّهُ یُرِیدُ أَن یَتُوبَ عَلَیْکُمْ وَیُرِیدُ ﭐلَّذِینَ یَتَّبِعُونَ ﭐلشَّهَوَاتِ أَن تَمِیلُواْ مَیْلاًَ عَظِیماً ﴿27﴾ یُرِیدُ ﭐللَّهُ أَن یُخَفِّفَ عَنکُمْ وَخُلِقَ ﭐلْإِنسَانُ ضَعِیفاً ﴿28﴾

 

برای پیدا کردن امر گم شده


آیه 58 : در کتاب المصباح آمده است : اگر شخصی چیزی را در زمین دفن کند و بعد جای دقیق آن را فراموش کند و نتواند آن را پیدا کند آیه  إِنَّ ﭐللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَن تُؤَدُّواْ ﭐلْأَمَانَاتِ إِلَىٰ أَهْلِهَا وَإِذَا حَکَمْتُم بَیْنَ ﭐلنَّاسِ أَن تَحْکُمُواْ بِـﭑلْعَدْلِ إِنَّ ﭐللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُم بِهِ إِنَّ ﭐللَّهَ کَانَ سَمِیعاً بَصِیراً ﴿58   را در ظرفی نو بنویسد سپس آن را باآب باران بشوید و در محدوده ای که متاعش را دفن کرده بپاشد ، به جای دفن شده هدایت شده و به آن دست می یابد .


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.