سایت دعا و ذکر قرآنی-دعای محبت-دعای رزق و روزی

در سایت دعا و ذکر قرآنی به انواع دعاهای محبت مجرب دعای رزق و روزی و بازکردن بخت ، جلب محبت و ... دسترسی داشته باشید

سایت دعا و ذکر قرآنی-دعای محبت-دعای رزق و روزی

در سایت دعا و ذکر قرآنی به انواع دعاهای محبت مجرب دعای رزق و روزی و بازکردن بخت ، جلب محبت و ... دسترسی داشته باشید

تحلیل بر معنای وحدت شیعه و سنی

در زندگی با برنامه و تدبیر جلو بروید، در واقع این برنامه ریزی نصف زندگی انسان است. گاهی وقت ها پرخاشگری ها علتش ناکامی است...
تحلیل  بر معنای وحدت شیعه و سنی به گزارش خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران، مراسم جشن میلاد حضرت خاتم الانبیا(ص) و امام جعفر صادق(ع) پنجشنبه در هیئت هفتگی رزمندگان غرب تهران واقع در مهدیه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید مهدی حائری زاده سخنرانی کرد و در ادامه حاج سعید حدادیان،حاج احمد نیکبختیان  و کربلایی محمد حسین حدادیان مداحی و مولودی خوانی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید؛
_ روایتی از پیامبر است که می فرماید در شرایطی اسلام ظهور و بروز پیدا کرد که در اوج غربت و تنهایی و غریبی بودند. در شرایطی اسلام ظهور کرد که مردم از اولیات هم بی خبر بودند. دین به ما می گوید که امکانات اولیه حداقل آن است و عالی ترین مراتب انسانی این است که انسان به قرب الی الله برسد. که در این صورت به همه چیز می رسد.

_ اسلام دو غربت دارد. یک غربت ابتدایی و یک غربت انتهایی که در آخر الزمان هم باز اسلام غریب است. در شرایطی افرادی به اسم سلفی گری شکاف بین سنی و شیعه ایجاد می کنند. و مسلمان ها از ظواهر دین فقط به یک پوسته ظاهری اکتفا کرده اند.

_ پیامبر می فرمایند که خوش به حال کسانی که غریب هستند. پرسیدند که یا رسول الله غریب هایی که می فرمایید چه کسانی هستند؟ ایشان فرمودند وقتی جو غالب جامعه رو به فساد و تباهی می رود عده ای معدود هستند که مردم را از بی راهه رفتن و کجروی و فساد آگاه می کنند و به اصلاح مردم می پردازند قبل از این که خود مصلح باشند خودشان صالح هستند.

_ در باب تبلیغ پیامبر چند نکته دقیق فرمودند که کسی که می خواهد مبلغ باشد باید چند بخش را در وجود خودش احیا کند. اول این که با مخاطبش با مهربانی ارتباط پیدا کند.دومین مورد این است که کسی که می خواهد مبلغ باشد باید روی محکمات حرف بزند. و حرفی که زده می شود باید با محوریت قرآن و اهل بیت باشد. سومین مورد این است که در تبلیغ باید مواظب بود که خشن نباشد و شأنی برای خود قائل نباشد و خود را برتر از دیگران نبیند.

_ در امور اجتماعی حضرت محمد فرمودند که چند نکته باید رعایت شود یکی این که در زندگی با برنامه و تدبیر جلو بروید، در واقع این برنامه ریزی نصف زندگی انسان است. گاهی وقت ها پرخاشگری ها علتش ناکامی است. پیامبر اکرم فرمودند که برنامه ریزی خیلی مهم است.

_ نظم یکی از اصل های اساسی در دین ما می باشد.

_تودد یعنی کسانی که محبت قلبی خود را در کلام و رفتارشان ابراز می کنند، این نصف عقل و تدبیر است. مدارا هم یک اصل مهم است.غم و اندوه نصف هرمان و شکست است. باید با برنامه ریزی بتوانید کسانی که نان خور تو هستند را اداره کنید. در امور اجتماعی حضرت پرهیز از تملق را واجب دانسته اند.

_ معنای وحدت شیعه و سنی این نیست که شیعه، سنی شود و سنی شیعه شود. بلکه به این معنا است که همه با هم زندگی می کنیم. در جلسات عمومی خود به همه توهین نکنیم./س

سقف کاذب - پایان نامه مدیریت - پمپ - سوله  - انجام پروژه های دانشجویی - نئوپرن

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.